viernes, 2 de febrero de 2018

Mitja Marató de Mollerussa 22/10/2017

Casi 2 anys després de l'última vegada que vaig córrer 21km a la Mitja de Lleida, on vaig fer marca de 1h22'07'', tornava a competir en aquesta distància que tan dura se'm fa, ja que sóc més de 5km i 10km. Però m'agrada fer-ne alguna de tan en tan, i he decidit fer aquesta i Lleida, aquesta temporada.


Era conscient que em faltaven molts quilòmetres per afrontar una mitja en codicions, però ho volia provar, així que cap a Mollerussa! Feia molt bon dia per córrer, fresca com m'agrada a mi, però no molta. Vaig escalfar una mica amb el meu pare, que també corria, i ja vam anar directes al calaix, on em vaig trobar amb uns quants coneguts i la vam fer petar abans de començar. Entre ells l'Antoni Argilés, que em vaig proposar seguir-lo, ja que estava bastant fort i amb l'experiència que té, sabia que portaria ritme constant.


Vaig sortir una mica embalat, però cap al km3 em va atrapar el Bernat Vaqué i companyia, i vam fer un bon grupet. Anava bé, sense forçar molt. Vam passar el km5 en 19'13'' (ritme de 3'51''/km), sabia que costaria mantenir aquell ritme, però el grupet seguia igual, i jo anava bé.



Després de fer uns tombs per dins de Mollerussa, vam enfilar cap a Golmés, per una carretera força planera però que tendia a pujar una miqueta, bàsicament allà es feia la majoria del poc desnivell del circuit. Poc abans d'entrar al poble hi havia el km10, que passavem en 38'42'' (ritme de 3'52''/km). El ritme anava baixant lleugerament, però em veia encara amb forces de marcar uns bons parcials i fer bon temps, però encara quedava mitja cursa.

Un cop a dins del poble, hi havia el control del quart de marató, que passava amb 40'55'', allà el Bernat se'n va anar. De cop i volta em va agafar una mica de mal de panxa i ja vaig témer el pitjor, però vaig seguir. Vaig baixar el ritme i el mal de panxa seguia, però anava aguantant el tipus.

Em va atrapar l'Antoni Argilés i em va dir que em poses darrere seu, erem un grupet de 3. Anava tirant però tenia molt mal de panxa, aguantava el ritme, però a sobre teniem vent de cara, no molt però el suficient com per que li digués a l'Antoni que anés tirant i em deixes. Però per dins pensava que havia de seguir, i això vaig fer, a un 10 metres.
Vam passar pel km15 en 58'44'' (ritme de 3'55''/km), havia baixat la mitjana notablement en només 5km, marcant un parcial de 5km de 20'02''.

La cursa era una agonia, a estones tenia més mal i a estones menys, però ho passava molt malament.

Vam arribar als últims quilòmetres, i clar, havia baixat el ritme, per tant de cames i cardio estava prou bé, així que vaig atrapar l'Antoni i el vaig passar, pensava en la cursa i no en la panxa, i em feia distreure, així que vaig anar pujant el ritme fins a entrar a Mollerussa. Vaig passar el km20 en 1h18'41'', baixant sensiblement de 20' aquest últim parcial (19'57'') i a l'últim quilòmetre vaig revifar i vaig avançar un grupet que m'acabava d'avançar, vaig recuperar unes 5 posicions.


I acabant de donar-ho tot (la meva cara ho reflexa), vaig entrar a meta amb un bon temps de 1h22'31'' i salvant una mica la cursa al final (el marcador de la foto va avançat).



Just en arribar, vaig anar directe al lavabo, havia patit massa de la panxa...

Un cop recuperat, tocava fer un massatge, dutxeta i valoració de la cursa, no és un mal resultat, donat el mal de panxa i el vent, el temps realitzat està molt bé, en un mes a la Mitja de Lleida, amb més quilòmetres, tot i que sense entrenar específicament per mitja, suposo que el resultat serà més bo.

Per altra banda, vaig veure que havia sigut primer de categoria de fins a 20 anys, i després de xerrar una estona i prendre alguna cosa de menjar i beure a l'avituallament, vaig anar a recollir el trofeu i un obsequi.


I en acabar, abans de marxar, vam anar amb el meu pare a posar les cames en fred, el gel ja s'havia desfet, però l'aigua estava mooooolt freda igualment!!


Ara un parell de caps de setmana sense competir i a pels 10km de la Volta a l'Estany d'Ivars, toca sumar bons entrenaments i sobretot quilòmetres!!

RECORREGUT I PERFIL DE LA CURSA D'AVUI

No hay comentarios:

Publicar un comentario